Yürürlük tarihi
01.07.2020 tarihinde olmak üzere, 12.02.2020 tarihli Resmi Gazete’de Satış
Sonrası Hizmetler Yönetmeliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik
yayınlanmıştır. Yayınlanan yönetmelik ile özellikle satış sonrası hizmet
yeterlilik belgeleri, yetkili servis istasyonları, bakım, onarım ve kargo
masrafları, satış sonrası hizmet vermesi gereken ürün listesi hakkında çeşitli
değişiklikler yapılmıştır.
- Değişiklikler ile hizmet
yeterlilik belgesinin geçerlilik süresinin bitmeden önce yenilenmesi
zorunluluğu getirilmiştir. Böylece iki yıllık geçerlilik süresine sahip hizmet
yeterlilik belgesinin, iki yıllık süre dolmadan yenilenmesi gerekmektedir.
- Yapılan önemli değişikliklerden
biri de servis istasyonlarına ait adres, ticaret unvanı, iletişim bilgileri
gibi bilgilerin değişmesi durumunda değişikliğin internet sitesinde
yayınlanması zorunluluğu getirilmiştir. Yine aynı şekilde üretici veya
ithalatçı firmaların yetkili servis sözleşmelerini feshederek başka servisleri
yetkili servis kılma durumlarında, yapılan değişikliğin firmaların internet
sitesinde yer alması zorunluluğu getirilmiştir.
- Yetkili servis istasyonlarını
arayan tüketicilerin çeşitli uygulamalar sonucunda telefonda bekletilerek
olağan ücret tarifesinden daha fazla telefon ücretine maruz kalmamaları adına “Satış
sonrası hizmetlere ilişkin olarak tüketicilerin iletişime geçebilmesi için
üretici veya ithalatçı tarafından bir telefon hattı tahsis edilmesi durumunda,
bu hat ile ilgili olarak üretici veya ithalatçı olağan ücret tarifesinden daha
yüksek bir tarife seçemez” hükmü getirilmiştir.
- Garanti kapsamındaki ürünler için
tüketicilerin göndermiş olduğu arızalı/hasarlı ürünlerin posta, kargo gibi
giderlerinin firma tarafından karşılanacağı kararlaştırılmıştır. Binek
otomobiller, kamyonetler, ATV araçları, motosikletler, motorlu scooterlar,
yatlar ve karavanlar için azami tamir süresi “45 iş günü” olarak düzenlenmiştir.
- Yetkili servislere Hizmet
Yeterlilik Belgesinin verilmesinin, düzenleme ile yalnızca Bakanlık ve TSE
tarafından olabileceği belirlenmiştir. Servis bilgilerindeki değişikliklerin,
on beş gün içerisinde Bakanlığa bildirilmesine yönelik süre otuz güne
çıkarılmıştır.
- Yönetmelikte belirlenen sayıdan
fazla yetkili servis istasyonu kurulması halinde bu yetkili servis
istasyonlarında yapılan iş ve işlemlerin Yönetmelik hükümlerine göre
belirlenmesi zorunluluğu getirilmiştir. Ürünlere yerinde bakım ve onarım
hizmeti verilmesi durumunda malın teslim alındığına dair belge düzenleme
zorunluluğu kaldırılmıştır.
Yönetmelik
metnine https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/02/20200212-14.htm
adresinden ulaşabilirsiniz.